Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(3)
Autor
Bakiera Lucyna
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Maksymiuk Renata A
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Dojrzewanie
(1)
Dziecko
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Marketing
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Reklama
(1)
Seksualność
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czy dorastanie musi być trudne? / Lucyna Bakiera. - Warszawa : "Wydaw. Naukowe Scholar, cop. 2009. - 158, [2] s. : il. ; 24 cm.
(Zastosowania Psychologii)
Niewątpliwymi atutami książki są z jednej strony rzetelna informacja o zmianach zachodzących w życiu młodych ludzi - podana w sposób logiczny i uporządkowany, z drugiej zaś - spojrzenie poradnikowe: jak dorośli mogą na te zmiany reagować i które reakcje pomagają, a które przeszkadzają w rozwoju i układaniu wzajemnych relacji. Autorka pokazuje trudności, ale przedstawia je jako normalne i rozwojowe, wyjaśnia, obala mity. Pisze w sposób wyważony, nie posługuje się stereotypami, nie straszy, lecz uspokaja, buduje zrozumienie, co nadaje całości konstruktywny, pozytywny wydźwięk.Praca łączy w sobie wysokie walory merytoryczne dobrej książki naukowej z przystępnością formy i lekkością pióra książki popularnej. Co więcej, zawiera jasne i cenne wskazówki dotyczące postępowania. To połączenie wiedzy, mądrości i dobrego stylu czyni z niej pozycję ze wszech miar wartą polecenia.z recenzji prof. dr. hab. Piotra K. Olesia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Bibliogr. s. 144-157.
Reklamy kierowane do dzieci wywołują dużo emocji i kontrowersji, traktowane są jako ogromne zagrożenie społeczne. Głównego winowajcę upatruje się w mediach - propagujących konsumpcyjny styl życia i odpowiedzialnych za materialistyczną postawę najmłodszych.Książka Dorośli reklamują, dzieci kupują opisuje wpływ działań marketingowych na dzieci i młodzież w sposób obiektywny, na podstawie rzetelnych badań. Przedstawiono w niej:- kształtowanie się zachowań konsumenckich (głównie wpływ rodziców, rówieśników, mediów);- działania marketingowe adresowane do dzieci (reklama, marketing wirusowy, szeptany, peer-to-peer itp.);- pozytywne i negatywne społeczne konsekwencje reklamy kierowanej do dzieci i młodzieży;- praktyczne wskazówki, jak reagować na działania nieetyczne lub naruszające zapisy prawne.Książka ta może służyć jako rodzaj poradnika dla rodziców, podpowiadającego, jak pomagać własnym dzieciom w odnalezieniu się w świecie konsumpcji.dr hab., prof. UW, Dominika MaisonDzięki książkom takim jak ta możliwy jest - choć brzmi to dzisiaj jak oksymoron - konsumeryzm rozumny. Jest to w istocie pierwszy w Polsce podręcznik wychowania do życia w społeczeństwie konsumpcyjnym.dr hab., prof. UMK, Tomasz Szlendak
ROZDZIAŁ 1 * ŚWIAT WOKÓŁ NAS, CZYLI O WARUNKACH, W JAKICH ŻYJEMY * 1.1. Nowe technologie i nowe media * 1.2. Zmiany na rynku zabawek * 1.3. Rola dorosłych * ROZDZIAŁ 2 * MŁODY RYNEK, CZYLI O POTENCJALE KONSUMENCKIM DZIECI I MŁODZIEŻY * 2.1. Rynek pierwotny * 2.2. Rynek wpływowy * 2.3. Rynek przyszły * ROZDZIAŁ 3 * ROZWÓJ KONSUMENTÓW, CZYLI O ZMIANACH POSTĘPUJĄCYCH Z WIEKIEM * 3.1. Prawidłowości rozwoju dzieci * 3.2. Rozwój współczesnych nastolatków * ROZDZIAŁ 4 * SOCJALIZACJA KONSUMENTA, CZYLI SKĄD DZIECI WIEDZĄ, JAK ROBIĆ ZAKUPY * 4.1. Wpływ rodziny * 4.2. Rola rówieśników * 4.3. Oddziaływania mass mediów * 4.4. Rodzice, rówieśnicy, media i...-zasada synergii * ROZDZIAŁ 5 * REKLAMA I INNE DZIAŁANIA PROMOCYJNE, CZYLI JAK MARKETERZY WPŁYWAJĄ NA KONSUMENTA * 5.1. Podstawy marketingu mix * 5.2. Strategie wykorzystywane w marketingu młodzieżowym * 5.2.1. Marketing szeptany * 5.2.2. Peer-to-peerpromotions * 5.2.3. Marketing wirusowy * 5.2.4. Trendsetting * 5.2.5. Kluby nastolatków * 5.2.6. Wirtualne społeczności * 5.2.7. Reklamorozrywka * 5.2.8. Productplacement w filmach i grach komputerowych * 5.2.9. Marketing zintegrowany i sieciowy * 5.3. Etyczny marketing - edukacja i zaangażowanie społeczne * ROZDZIAŁ 6 * REKLAMA DLA MŁODYCH KONSUMENTÓW, CZYLI O TWORZENIU REKLAM I ICH ODBIORZE PRZEZ NAJMŁODSZYCH * 6.1. Dzieci jako odbiorcy reklam * 6.2. Młodzież jako odbiorcy reklam * 6.3. Dzieci w reklamie * ROZDZIAŁ 7 * SPOŁECZNE ODDZIAŁYWANIE REKLAMY, CZYLI O WPŁYWIE NIEZAMIERZONYM * 7.1. Pozytywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.1.1. Dostarczanie rozrywki * 7.1.2. Wspieranie twóczości * 7.1.3. Inspiracja folkloru dziecięcego * 7.1.4. Edukacja konsumencka i nie tylko * 7.1.5. Promowanie zdrowego stylu życia * 7.1.6. Rozumienie zachowań i norm społecznych * 7.1.7. Źródło wartości estetycznych * 7.2. Negatywne niezamierzone oddziaływanie reklamy * 7.2.1. Postawa materialistyczna * 7.2.2. Prokonsumpcyjny model życia * 7.2.3. Konflikt z rozdzicami * 7.2.4. Zagrożenie samooceny * 7.2.5. Niezdrowe nawyki żywieniowe * 7.2.6. Poczucie bycia oszukanym * 7.2.7. Deprecjacja języka * 7.2.8. Utrwalanie stereotypów * 7.2.9. Pozytywny stosunek wobec tytoniu i alkoholu * 7.2.10. Modelowanie zachowań anty socjalnych * 7.2.11. Wzorce zachowań autodestruktywnych * ROZDZIAŁ 8 * CO I KOMU WOLNO, CZYLI O ZASADACH DZIAŁALNOŚCI REKLAMOWEJ * 8.1. Marketerzy * 8.2. Organizacje rządowe i pożytku publicznego * 8.3. Środowisko szkolne * 8.4. Rodzice i opiekunowie * ROZDZIAŁ 9 * INTERWENCJA, CZYLI CO JESZCZE MOŻNA ZROBIĆ * 9.1. Prawo * 9.2. Branża * 9.3. Społeczeństwo * 9.4. Szkoła * 9.5. Rodzina
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53033 (1 egz.)
Kaucja: 23,49 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15699 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dorastanie osób z niepełnosprawnością intelektualną / Żaneta Stelter. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2009. - 159, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Zastosowania Psychologii)
Bibliografia.
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży.Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.Obok problemów dotykających samych niepełnosprawnych autorka stara się przybliżyć czytelnikowi również trudności ich najbliższych, którzy stają przed trudnym zadaniem opieki i wychowywania dziecka upośledzonego umysłowo.Żaneta Stelter obala także mity dotyczące zachowania niepełnosprawnych, m.in. mit "wiecznego dziecka" i mit "bezczynności".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21663 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej